Nieuw Bobcat distributiecentrum verbetert klantenservice

Bobcat opende onlangs zijn nieuw distributie- en onderdelencentrum voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) in het Duitse Halle. Het nieuwe logistieke centrum moet garant staan voor een snelle levering van reserve-onderdelen en andere componenten aan de 180 dealers in 75 landen.

Dit nieuwe Doosan Bobcat Aftermarket Service Center heeft een oppervlakte van 43.000 m². 150.000 verschillende reserveonderdelen en componenten liggen er opgeslagen. Het centrum heeft een vullingsgraad van 95%. De onderdelen worden door de Bobcat-fabrieken (in de VS en Europa) en gecertificeerde toeleveranciers uit de hele wereld aangeleverd. Het centrum biedt werk aan 130 mensen.

Een belangrijke reden om Halle als locatie voor het nieuwe distributiecentrum te kiezen is het strategische belang van de Duitse markt voor Doosan Bobcat. Ook de uitstekende verbindingen via het vliegveld van Leipzig, de onmiddellijke nabijheid van het grootste logistieke centrum van DHL in Europa en het dichte netwerk van snelwegen naar alle omringende landen, speelden een rol bij de keuze van de locatie.
Met de hoge beschikbaarheid van originele onderdelen en het snelle transport wil Bobcat zijn klantenservice verder verbeteren. Het moet voor de klant resulteren in een korte stilstand van zijn machines.

 

Tekst&Beeld: Luc Vande Ginste 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.