Isuzu maakt naast vrachtwagens, autobussen en dieselmotoren ook 4×4 pick-ups. De Japanse pick-up is verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen, maar Terra mocht de stoerste versie, de AT-35, uitvoering testen.
In 2018 kreeg de Isuzu D-Max zijn laatste update, een nieuwe voorkant, nieuwe lichtblokken en nieuwe velgen zorgden voor een verjonging van de D-Max. In deze laatste update is ook de aanhangerhulp geïntroduceerd om slingerbewegingen te controleren en kreeg het motorblok een kleine ingreep om er voor te zorgen dat het geluid in de cabine lager lag en dus zorgde voor meer rijcomfort.
De D-Max is verkrijgbaar in 3 verschillende modellen: de single (2 zitplaatsen), extended (2+2 zitplaatsen) en de double cab (5 volwaardige zitplaatsen). In elk segment heeft de fabrikant ook verschillende series met de LSX Life als meest luxueuze versie. Deze versie is volledig afgewerkt met chroom en beschikt over cruise control, radiobediening op het stuur, start/stop systeem, elektrische en verwarmde lederen zetels, achteruitrijcamera, lichtmetalen velgen van 18 inch en nog veel meer. Wil je toch nog een stapje hoger gaan, dan kan je altijd kiezen voor het AT-35 pakket. Dit pakket, dat ontwikkeld is door Arctic Trucks, is beschikbaar op alle dubbele cabines. Arctic Trucks is een bedrijf dat zich specialiseert in het ombouwen van 4×4 voertuigen. Arctic Trucks heeft gezorgd dat de D-Max elk terrein aankan door de ophanging van de oorspronkelijk D-Max te vervangen door een FOX ophanging. Dit zorgt ervoor dat de D-Max 6 centimeter hoger staat. De AT-35 is uitgerust met Nokian Rotiiva AT 315/70R17 wielen met een diameter van 35”. Ook deze aanpassing zorgt ervoor dat de D-Max 6 centimeter hoger komt en dus in totaal 12 centimeter meer bodemvrijheid heeft dan een gewone Isuzu D-Max. Indien je toch contact zou maken met de grond, is de gehele onderkant van het voertuig beschermt met beschermplaten. Voeg daarbij nog verbrede sidesteps en verbrede wielkasten van 18 centimeter aan toe en je krijgt pas echt een stoere 4×4.
De Isuzu D-Max heeft een EURO 6, 4 cilinder dieselmotor in lijn met een inhoud van 1.9 liter onder de motorkap. Hierdoor beschikt de bestuurder over maximaal 164 PK en 360 nm aan koppel en is het mogelijk om 3.5 ton te slepen en 1 ton te laden in de achterbak.
Het AT-35 pakket schrikt misschien af door de hogere prijsklasse. Het prijskaartje van het pakket is 14.700 euro exclusief btw bovenop de prijs van een standaard D-Max met dubbele cabine, die een startprijs heeft van 24.200 euro exclusief btw. Ondanks deze prijs is de AT35 wel een must have als je iets extra wilt op het off-road gebied. Op de weg rijdt je door de grote afmetingen rond met een kleine bestelwagen en is niet elke parkeergarage geschikt voor deze grote jongen, maar persoonlijk rijdt hij zachter dan een standaard D-Max en door de exclusiviteit van deze wagen heb je alvast meer bekijks dan met een standaard D-Max.