MAN rust het TGL- en TGM-gamma uit met een nieuwe motor uit de D08-motorreeks. De aandrijfeenheid, die verkrijgbaar is met vier of zes cilinders, wordt gekenmerkt door het exclusieve gebruik van SCR-uitlaatgasnabehandeling. De reeks D0834-viercilindermotoren met een inhoud van 4,6 liter start bij een versie met 160 pk en een maximumkoppel van 600 Nm. De andere uitvoeringen zijn een versie met 190 pk en 750 Nm en een versie met 220 pk en 850 Nm. De viercilinderversie is alleen verkrijgbaar in de MAN TGL.
Met een cilinderinhoud van 6,9 liter is de D0836-zescilinder met 250 pk en 1.050 Nm de krachtigste motor voor de MAN TGL en tevens de instapversie voor de MAN TGM. De andere versies hebben 290 pk en een maximumkoppel van 1.150 Nm, resp. 320 pk en een maximumkoppel van 1.250 Nm.
De SCR-uitlaatgasnabehandelingstechnologie en de hogere verbrandingstemperaturen van alle D08-motoren zorgen voor een drie tot vijf procent lager brandstofverbruik. De volledige reeks is, afhankelijk van het vermogen, 103 kg lichter dankzij een minder complexe structuur. De voordelen inzake nuttig laadvermogen, betrouwbaarheid en levensduur van de motor zijn allemaal terug te voeren op deze vereenvoudigde constructie. De Euro 4- en Euro 5-versies hebben een hoge zwaveltolerantiegrens en kunnen hierdoor wereldwijd worden gebruikt, zelfs in landen waar de verkrijgbare diesel een tot 2000 ppm hoog zwavelgehalte heeft. De eenvoudigere structuur van het uitlaatgasnabehandelingssysteem laat toe om Euro 6-voertuigen om te bouwen voor secundaire verkoop in landen waar de Euro 5- of Euro 4-norm van toepassing is. Alle nieuwe D08 Euro 6c-motoren kunnen zonder bijkomende aanpassingen draaien op synthetische biodiesel overeenkomstig EN 15940. Een ander voordeel is het verlengde olieverversingsinterval. Bij gebruik van door MAN goedgekeurde oliën bedraagt dit interval nu 80.000 kilometer, naargelang het gebruik van het voertuig.
De nieuwe motorgeneratie omvat een volledig herwerkte vertrek- en schakelsequentie. Idle Speed Driving (rijden met stationair toerental) is ook beschikbaar voor de TipMatic-versnellingsbak met zes of twaalf versnellingen. Deze versnellingsbakfunctie laat toe om bij stationair toerental met een lage snelheid te rijden met gesloten koppeling, zonder dat de bestuurder het gaspedaal hoeft in te drukken. De voertuigsnelheid blijft constant en de slijtage van de koppeling wordt beperkt.
Verder bevat de MAN TipMatic-versnellingsbak met twaalf versnellingen bijkomende functies voor nog meer efficiëntie: Speed Shifting om sneller te schakelen tussen de drie hoogste versnellingen en EfficientRoll om het verbruik te verlagen door te freewheelen.