MAN Truck & Bus brengt 3 combinaties mee naar de Demo Days. 2 vaste chassis en een trekker tonen hun kunnen in de zandgroeve!
Een eerste combinatie is de TGS 28.460 6×4-4 BL Hydrodrive met haakarmsysteem. Dit voertuig heeft Hydrodrive aandrijving op de vooras in combinatie met een automatische versnellingsbak. De gestuurde en liftbare naloopas verbetert de wendbaarheid en komt het brandstofverbruik ten goede. Een tweede combinatie is de TGS 33.500 6×6 Wide Spread met kraan en kipper. Dit 6×6 terreinvoertuig is uitgerust met starre achterassturing, waardoor de truck een betere wendbaarheid en betere terreincapaciteiten heeft. De hydraulische vering beschikt over stabilisatiefunctie en blokkering. De mechanische voorasaandrijving maakt het voertuig geschikt voor continu gebruik in zeer zwaar terrein.
De trekker ten slotte is een TGS 18.500 4×4 BL Hydrodrive in bouwuitvoering. Deze truck beschikt over Hydrodrive aandrijving op de vooras in combinatie met een automatische versnellingsbak. Dankzij de bouwuitvoering beschikt het voertuig over grotere bodemvrijheid, robuuste planetair achteras en 500PK sterke motor.
2 van de trucks die MAN mee brengt is uitgerust met Hydrodrive. Deze hydrostatische voorasaandrijving maakt gebruik van een hydropomp aan de transmissie-uitgang die de wielnaafmotoren aan de vooras voedt. Door gebruik te maken van hydrostatische wielmotoren valt de voor de klassieke aandrijving op alle wielen typische verdeelbak weg. Bovendien worden bij MAN HydroDrive® op de weg alleen de achterwielen aangedreven, de hydropomp en de wielmotoren creëren geen wrijving. De hydrostatische voorasaandrijving kan met de draaischakelaar ook tijdens het rijden onder last ingeschakeld worden. Vanaf een rijsnelheid van ca. 30 km/h schakelt deze automatisch uit. Als de snelheid onder 22 km/h zakt, schakelt deze automatisch weer in. De geactiveerde MAN HydroDrive® wordt op het bestuurdersdisplay door een controlelampje weergegeven. Tegenover een standaard aandrijving op alle wielen is het Hydrodrive systeem 400 kg lichter. Het systeem brengt ook een verbetering van de rijveiligheid mee door verhoogde tractie en recht spoor bij onverharde ondergrond en winterse wegomstandigheden. Bij het remmen op de motor wordt de motorremwerking overgebracht op de hydromotor op de vooras wat resulteert in een betere remkrachtverdeling.